منتدى طلاب الهندسة الزراعية
فك وتركيب طلمبة الديزل Sss10
منتدى طلاب الهندسة الزراعية
فك وتركيب طلمبة الديزل Sss10
منتدى طلاب الهندسة الزراعية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخولمركز رفع الملفات
منتدى طلاب الهندسة الزراعية            
المواضيع الأخيرة
» التكنولوجيا الذكية في البيوت المحمية
فك وتركيب طلمبة الديزل I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 05, 2024 1:58 am من طرف إيثار عرفات

» استخراج تأشيرات مزارعين
فك وتركيب طلمبة الديزل I_icon_minitimeالإثنين أغسطس 12, 2024 2:09 am من طرف إيثار عرفات

» المستقبل الزراعي لنبات الفصولياء: زراعة محمية وذكية
فك وتركيب طلمبة الديزل I_icon_minitimeالخميس مارس 07, 2024 6:01 am من طرف إيثار عرفات

» أفضل الأدوات والمواد اللازمة لزراعة القرنبيط في البيوت المحمية
فك وتركيب طلمبة الديزل I_icon_minitimeالخميس يناير 18, 2024 6:20 am من طرف إيثار عرفات

» ما هي طرق تغذية التربة؟
فك وتركيب طلمبة الديزل I_icon_minitimeالخميس يناير 11, 2024 4:17 am من طرف إيثار عرفات

» زراعة الجرجير في البيوت المحمية
فك وتركيب طلمبة الديزل I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 05, 2023 8:27 am من طرف إيثار عرفات

» تكلفة البيوت المحمية مصنع الروضة
فك وتركيب طلمبة الديزل I_icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 22, 2023 3:26 am من طرف إيثار عرفات

» استخدام التكنولوجيا في البيوت المحمية
فك وتركيب طلمبة الديزل I_icon_minitimeالخميس نوفمبر 09, 2023 6:29 am من طرف إيثار عرفات

» أنظمة الري المتقدمة للبيوت المحمية: توفير المياه وزيادة الإنتاجية
فك وتركيب طلمبة الديزل I_icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 01, 2023 10:34 am من طرف إيثار عرفات


 

 فك وتركيب طلمبة الديزل

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
admin
Admin
admin


عدد الرسائل : 381
العمر : 35
احترام قوانين المنتدى : فك وتركيب طلمبة الديزل 111010
تاريخ التسجيل : 28/01/2009

فك وتركيب طلمبة الديزل Empty
مُساهمةموضوع: فك وتركيب طلمبة الديزل   فك وتركيب طلمبة الديزل I_icon_minitimeالإثنين فبراير 22, 2010 12:40 pm

Introduction
The VW injection pump is an electronicallly controlled bosch VE distributor pump. The basic design was used in all 1996-2003 North American VW diesels. 2004 and later VW TDIs used the pumpe duse injection system which had no injection pump because the fuel injectors acted like injection pumps. See for more details on distributor pump, pumpe duse, and common rail systems.
Minor changes are mounting and electrical connector changes. The biggest changes are between the 11mm automatic and 10mm manual transmission pumps. The 11mm pump moves more fuel. All top cover seals and fuel temperature sensors are interchangeable and easily replaced. The quantity adjusters are also interchangeable in all models but the electrical connectors are different in the 1Z/AHU engine for 1996-1999 engines and ALH 1998-2003 engines. The cold start injector and fuel shut off solenoid are also user serviceable. All other seals and internal parts are harder to service so professional rebuilding and maintenance is recommended.
Below is a rough translation description of a rebuild of a renault 1.6L diesel injection pump. It is similar to a VW injection pump but has slightly different internals and is not electronically controlled. I can't read French, if you can, the original post is from this French site:
Here is a picture of the pump disassembled to give an idea of how many parts are inside.
فك وتركيب طلمبة الديزل 2
First, clean everything thoroughly.

Start with one of the fuel output hard lines. Below is shown the various parts from one of the hard line: the valve, valve end, and a new joint and threaded connection.

فك وتركيب طلمبة الديزل 1

فك وتركيب طلمبة الديزل 3
Assembled:
فك وتركيب طلمبة الديزل 4
فك وتركيب طلمبة الديزل 5

فك وتركيب طلمبة الديزل 6
Start by reassembling the stator of the transfer pump:
(pay attention to the position of the holes relative to the holes at the bottom of the pump housing, circled in green)
فك وتركيب طلمبة الديزل 7
فك وتركيب طلمبة الديزل 8
then the rotor and its pallets:
فك وتركيب طلمبة الديزل 9
first place in the rotor:
فك وتركيب طلمبة الديزل 10
then add the pallets using a grip with needle nose pliers:
فك وتركيب طلمبة الديزل 11
فك وتركيب طلمبة الديزل 12
then the lid of the pump:
فك وتركيب طلمبة الديزل 13
in position with its screws
فك وتركيب طلمبة الديزل 14
Now the main shaft:
فك وتركيب طلمبة الديزل 15
For assembly, note the two keys and the assembly grease.
فك وتركيب طلمبة الديزل 16
فك وتركيب طلمبة الديزل 17
then the disc spacer
فك وتركيب طلمبة الديزل 18
and finally the key:
فك وتركيب طلمبة الديزل 19
Place it in the injection pump
فك وتركيب طلمبة الديزل 20
Assembled:
فك وتركيب طلمبة الديزل 21
فك وتركيب طلمبة الديزل 22
Now you need to assemble the door rollers:
فك وتركيب طلمبة الديزل 23
Places the roller in, paying attention to the position of the hole
فك وتركيب طلمبة الديزل 24
places the assembly in the pump housing:
فك وتركيب طلمبة الديزل 25
فك وتركيب طلمبة الديزل 26
Note the position of the roller: it is sometimes in, sometimes out.:
فك وتركيب طلمبة الديزل 27
فك وتركيب طلمبة الديزل 28
فك وتركيب طلمبة الديزل 29
The door roller, when advanced, has to be able to fit in here:
فك وتركيب طلمبة الديزل 30
Note that the axis is pointing up:
فك وتركيب طلمبة الديزل 31
The piston in place:
فك وتركيب طلمبة الديزل 32
Pay attention to its position! Note the hollow part of the piston which receives the spring and it's relation to the active hole of evacuation to the transfer pump:
فك وتركيب طلمبة الديزل 33
Again, check the axis in its place.
فك وتركيب طلمبة الديزل 34
Lock it with the pin
فك وتركيب طلمبة الديزل 35
And lock the pin with its clip:
فك وتركيب طلمبة الديزل 37
فك وتركيب طلمبة الديزل 38
Use a new o-ring here:
فك وتركيب طلمبة الديزل 39
فك وتركيب طلمبة الديزل 40
On the other side, the spring and other parts.
فك وتركيب طلمبة الديزل 41
فك وتركيب طلمبة الديزل 42
Then finally the electric "surcalor". Some models may have this part or a stopper.
فك وتركيب طلمبة الديزل 43
Then this part which finishes this section:
فك وتركيب طلمبة الديزل 44
فك وتركيب طلمبة الديزل 45
Then add the rollers. They are shown here on their support separated from the pump: pay attention to the relation of the disc which is bent to adapt to the supports:
فك وتركيب طلمبة الديزل 46
فك وتركيب طلمبة الديزل 47
فك وتركيب طلمبة الديزل 48
فك وتركيب طلمبة الديزل 49
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://agri-eng.yoo7.com
admin
Admin
admin


عدد الرسائل : 381
العمر : 35
احترام قوانين المنتدى : فك وتركيب طلمبة الديزل 111010
تاريخ التسجيل : 28/01/2009

فك وتركيب طلمبة الديزل Empty
مُساهمةموضوع: رد: فك وتركيب طلمبة الديزل   فك وتركيب طلمبة الديزل I_icon_minitimeالإثنين فبراير 22, 2010 12:48 pm

Below is a rough translation description of a rebuild of a renault 1.6L diesel injection pump. I can't read French, if you can,

Add the center spring
فك وتركيب طلمبة الديزل 50
فك وتركيب طلمبة الديزل 51
Then the disc cover with cams goes over it all.

فك وتركيب طلمبة الديزل 53
فك وتركيب طلمبة الديزل 54
To assemble this part, the feed pin of the piston (green reference mark) must be aligned with the key.

The cams (bumps) of this disc while passing on the rollers is what moves the piston and compresses the fuel and the injection. The original author had swapped the disc from another model car with a slightly different cam profile.

now, let us move to the piston distributor:
فك وتركيب طلمبة الديزل 55
then the drawer of regulation:
فك وتركيب طلمبة الديزل 56
This ring, directly actuated by the regulator, will more or less, cover the exhaust hole of the piston (located in the previous photo). During the injection, cam moves, moving the piston. According to the position of the regulator, the hole is released by the depression of the piston. This controls the proportioning of the amount of fuel injected. (when the hole is open, the pressure is released and the injection stops)
The piston is known as the distributor because during rotation, via the holes, it directs the fuel towards one or the other of the exits of the pump.

Reassemble the piston distributor:
فك وتركيب طلمبة الديزل 57
then return springs:
فك وتركيب طلمبة الديزل 58
فك وتركيب طلمبة الديزل 59
The end spring holder at the end of the piston:
فك وتركيب طلمبة الديزل 60
فك وتركيب طلمبة الديزل 61
and one puts the whole at his place in the pump:
فك وتركيب طلمبة الديزل 62
فك وتركيب طلمبة الديزل 63
Now reassemble the regulator levers and their return springs
فك وتركيب طلمبة الديزل 64
the difficult part of this is due to the position of springs:
فك وتركيب طلمبة الديزل 65
فك وتركيب طلمبة الديزل 66
Close up of the articulation of the levers by special bolts (custom to the modifications by the original author)
فك وتركيب طلمبة الديزل 67
installation of these bolts with their new aluminum joint
فك وتركيب طلمبة الديزل 68
"Y' has more than A returns the whole of the levers speaks high" (couldn't translate this part)
فك وتركيب طلمبة الديزل 69
The piston distributor (exhaust port marked w/green arrow), the opening for the injectors (red), and the 4 grooves for filling the chamber (green circle).
فك وتركيب طلمبة الديزل 70
All the return springs in place
فك وتركيب طلمبة الديزل 71
More than has to position back the whole, then the redémonter still one or twice because the return springs of the piston did not fall opposite, and veiled: (couldn't translate this part)
فك وتركيب طلمبة الديزل 72
فك وتركيب طلمبة الديزل 73
All the pieces of the centrifugal governor.
فك وتركيب طلمبة الديزل 74
The pieces of the masselotes.
فك وتركيب طلمبة الديزل 75
فك وتركيب طلمبة الديزل 76
Placed into the body of the regulator.
فك وتركيب طلمبة الديزل 77
Replace the sleeve of the regulator (notice the gauged hole to modify the beginning of injection according to the load):
فك وتركيب طلمبة الديزل 78
فك وتركيب طلمبة الديزل 79
Alignment of the axis of the regulator in the pump housing
فك وتركيب طلمبة الديزل 80
The spacers which go behind the rotor of the regulator.
فك وتركيب طلمبة الديزل 81
فك وتركيب طلمبة الديزل 82
Then the regulator.
فك وتركيب طلمبة الديزل 83
فك وتركيب طلمبة الديزل 84
Then tighten the axis using a key. Use this special wrench to counter hold the axis during tightening. The position of this axis is important, because it regulates the the beginning of injection according to vacuum load. Therefore, you must have marked it during disassembly to get the same alignment.
فك وتركيب طلمبة الديزل 85
Removal of the lever bushing
فك وتركيب طلمبة الديزل 86
فك وتركيب طلمبة الديزل 87
A new bushing
فك وتركيب طلمبة الديزل 88
Securing the bushing with a bolt and washer
فك وتركيب طلمبة الديزل 89
فك وتركيب طلمبة الديزل 90
The control shaft and the regulator springs
فك وتركيب طلمبة الديزل 91
The flat part (green) is engaged in the notch of the lever (red)
فك وتركيب طلمبة الديزل 92
Put back the lid (with its new joint) and screw it in place.
Reassemble the stick control, note the exact position before disassembly.
فك وتركيب طلمبة الديزل 93
فك وتركيب طلمبة الديزل 94
The regulator valve and new components
فك وتركيب طلمبة الديزل 95
فك وتركيب طلمبة الديزل 96
The fuel shut off solenoid
فك وتركيب طلمبة الديزل 97
فك وتركيب طلمبة الديزل 98
And finally the main shaft front seal, you have to gently press it in with a drift or socket.
فك وتركيب طلمبة الديزل 99
فك وتركيب طلمبة الديزل 100
Finally assembled.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://agri-eng.yoo7.com
 
فك وتركيب طلمبة الديزل
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» ضبط طلمبة الديزل
» موقع عن مكائن الديزل
» كورس كامل في محركات الديزل
» صيانة محركات الديزل
» كتاب فى محركات الديزل

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى طلاب الهندسة الزراعية  :: علوم الهندســة الزراعيــة :: هندسـة القـوى والألات الـزراعيـة-
انتقل الى: